Tuesday, September 20, 2011

kisah berkaki empat

salam 1 malaysia



selamat petang semua .
nak share ape ek pada kamu semua hari ini ?
mehlah aku cari kisah seorang lelaki berkaki empat selama lima bulan ..
sebulan dua berkaki empat ni sumpah best + syok kerana menjadi terkenal sekejap ...
but bile dah masuk bulan ke tiga berasa malu + bosan yang teramat ..
kerana kerja seharian aku hanya berada di depan LAPTOP sahaja ... dan mengadap muka buku setiap hari ...
sehingga kadang-kadang terpk " "bodohnye lah aku ni tak geti bawak motor nak bawak motor "

hehe ..
tapi lame-lame macam ni memang bosan yang teramat-amat .. tak pasal-pasal kene extend study .. dah 2 semester kot aku cuti ..
bila macam ni ingat ada lah kawan-kawan datang menegok tapi habuk pon takde sabar je la labu . segale rancangan-rancangan yang plan aku plan dari awal
semua musnah . menyesal pun ada .. huhu .. tapi kalau bukan kerana aku berkaki empat ini gerenti aku tak akan berpuasa dengan mama dan baba..dan maybe ini ramadhan ku yang terakhir..
tapi segale runtin harian aku sebagai pelajar terpakse lah aku berhentikan buat sementara waktu .. rinduu kot runtin harian lama aku tu .. tapi alhamdulilah aku punyai keluarga dan sahabat
yang sentiase mendoakan aku dan memberi aku semangat untuk meneruskan kehidupan aku walaupun aku berkaki empat .. ini aku ada selitkan sikit sikit picture semasa aku baru lepas buat pembedahan.






kene puasa sebab pukul 2pm nak operate ngeee




ontheway pegi oprte ..


alhamdulilah ni gambar selepas seminggu oprate di jalankan aku hanya mengunakan wildchair selama dua hari sahaja ..






setelah 4 bulan operate .. gambar ini di ambil semasa hari jadi aku pada bulan 7 haritu .



dan kini alhamdulilah kini aku dah pakai sebelah tongkat sahaja .. dah boleh sepuluh langkah dah jalan tak payah pakai tongkat tapi jalan sangat macam robot so amek keputusan pakai tongkat sampai elok hehe ..
itulah sedekit sebanyak mengenai "SEORANG LELAKI BERKAKI EMPAT" ..
dan tarikh 15-04-2011 akan aku sematkan di dalam hati ...
kenangan kan tu semua ..
and maaf kalau entri aku agak celaru kerana baru lagi dalam dunia blog ..

6.43
20/9/2011




p/s : ada orang kata kalau dah pernah mengalami kemalangan makin teror bawak motor .. tapi yeke ?

5 comments:

Nurul Asyikin said...

itulah .. nakal lagi degil kan .. pasni takmau dah eh ?? hati hati pasni ^^,

hana_dealova said...

sorry bru follow sekarang..:p
btul ckp cikin tu..tp awk mmg nakal kan? :p

fikri said...

@cikin : insyallah .. hehe :)
@hana : sbb baru aktif semula degil ke ? :)

hana_dealova said...

@fik : lain kali buat lg! :)
nk bawak motor kna bljr dulu dri hana dgn cikin tau. kmi ni terror bwk motor..btul x cikin? :p

fikri said...

@hana : saya faham dan sedar yang saye tidak pandai bawak motor .. tapi sampai bile ? saye kene lah belajar kannn :)