Sunday, September 25, 2011

hari yang agak ponat

salam satu malaysia ..
salam terakhir tergganu ..

hari last aku update blog kat tergganu kerna besok sudah mahu pulang ke kuala lumpur sudah ..
hari kedua di sini .. bangun seawal pukul 7.00AM .. walaupun semalam tidur agak lewat kerana bersembang-sembang .
pagi-pagi lepak kat hall .. sembang-sembang .. sampai jam 8 .00 am .. then kami ( babah , mama , pak abu , kak wati , pak joy , dan cik zul ) hanya satu kereta . lepas itu kami order roti canai untuk sedare yang lain yang tak ikut pergi sarapan . sementara menunggu roti siap di tebar . kami jalan-jalan dulu kat kawasan-kawasan situ .. akhirnya siap juga roti canai itu dan kami pulang semula ke homestay . dan kami berkumpul dekat 50 orang kerana rumah terlalu kecik tak boleh nak sumbat 50 orang sekali dalam satu masa . dan mereka semua makan .
kami borak-borak sehingga jam hampir pukul 11.00am , pastu paklong wazir call mengadakan bersanding pukul 11.00am . aik kenape awal sangat bersanding kat sini ek ? jadi jam dalam pukul 11lebih kami sampai ke tempat kenduri itu . kami sampai-sampai pengatin dah habis bersanding .. dan tengah makan beradab satu lagi yang aku pelik kenape makan beradab dier just enam orang sahaja termasuk pengatin . dan sebelah perempuan sahaja yang makan . ish makin pelik aku . dan pukul 12.30 pm tetamu dah mula kurang awal nye .. kalau tempat aku pukul 2.00pm baru nak bersanding kan ..
dan selepas itu kami pulang semula ke homestay pada pukul 1.15pm ..
sesampainya di homestay pada yang driver-driver tu mereka tidur dulu kerana petang karang nak keluar lagi jalan-jalan kat kuala tergganu . dan kami yang tak tidur nih cume bergosip berbual kosong sahaja .
pukul 3.00pm pak ngah sekeluarga pulak datang di homestay kami . alamak lupa pulak nak cerita aku kan sini tinggal di homestay yang di carik oleh paklong wazir untuk di duduki oleh 50orang ahli keluarganye .
sambung pulak cerita aku ye kami semua borak-borak dengan mak ngah then pak ngah pergi rumah sebelah .
dan selepas itu kami bersiap-siap lah kerana nak keluar ala aku simple jer tak payah nak bersiap sangat yang penting rambut mesti gempak .. hua3x ..
kami keluar daripada homestay pukul 4.00pm .. tempat pertama yang kami melawat adalah di masjid cristal kenape dier di namakan masjid cristal ea ? maaf malas nak carik dekat En Google .. selepas itu kami beli kopok lekor untuk kuyah-kuyah di dalam kereta ..
lepas itu lepak kat pantai .. best woo .. jangan ingat orang yang pakai tongkat tak boleh pergi pantai .. lama dah tak pergi pantai last pergi tahun lepas itu pun kami pergi PD dan di situ lah cerita bunga-bunga berlaku .. wahai en muhd hayyun fikri jangan ingat dah kisah lama tu semua daah lama berlalu . tak payah dok bercerita ye .. .. stop cerita kisah lama . lama juga kami lepak kat dari pukul 5lebih sehingga jam 7.00pm .. terbaik kan .. dah-dah moh kite pulang ke homestay .. time kami nak balik homestay tu . di trafic light beribu-ribu kot mat-mat rempit tengah merempit .. makyang aku cerita kat sini mereka start race dari pukul 6pm sehingga pukul
8pm sahaja . tapi mereka nye memang lah aku katakan kalah kL .. Aku ingat kat kl jer dashat rupanya kat sini lagi lah dashat .. hehe ..
sampai hostel dalam pukul 8.00pm dan kami lepak-lepak sehingga mama ajak pergi kedai kat area kampung-kampung ni je .
dinner kami pada malam ni adalah maggi curry .. nyum2 .. hehe .. dan supper roti kaya + biskut ..
dan selepas dinner kami teruskan lepaking kami dengan menonton tv .. cekerama time tu ..
dan ni aku baru dapat update blog . tapi maaf tak dapat publish sekarang kerana line broband sini memang macam beruk pun ..
so save je la dulu .. jam pulak sekarang dekat pukul 1.00pm .. aku mahuu tidur .. kerana pagi esok mahu ke kelantan pulak ... berjalan lagii ..