Saturday, October 15, 2011

280311-151011

assalamulaikum .. salam satu malaysia ..

tadi pagi-pagi aku dah bangun aku bangun pukul 8.00am semata-mata nak pergi balik hostel ..
tapi siap-siap dekat pukul 10.00am jugak dan sampai hostel dalam pukul 11 lebih pagi ..
tujuaan aku pergi ke hostel untuk mengambil barang dan uruskan pasal keluar hostel ..
serius aku sedih sangat nak buat keputusan ini .
tapi bila di pk kan semula kali ini aku haruslah berkorban demi orang yang aku sayang kan ...
tak ape lah .. aku tak kisah pun .. (tapi sebenarnye dalam hati aku dah air mata darah dah)
back to basic lah k . aku sampai hostel terus lari ke arah bibik dan pak sudin sungguh aku merindui bibik walaupun ia bukan berasal dari malaysia dia lah tempat aku untuk berbual berborak .. dia jugak telah ku anggap sebagai emak di situ .. terima kasih bibik kerana selama ini bibik okay dengan fikri dan selepas tu pulak aku terus turun ke bilek (atau di sana di kenali sebagai rumah ) ..
selamat aku dah kemas-kemas barang aku so just angkat je .. aku ronda-ronda dalam bilek kebanyakanye semua masih tidur lagi yang sudah bangun hanya shafiq ( budak katil aku ) faiz dan shaqer dan beberapa student intake baru yang serius aku tak kenal .. jujur aku cakap aku dah nak blah nih so aku tak nak lah carik musuh ke ape ke .. beb hanye sebab perkara kecik kita bermusuh sehingga sekarang ? ape kes beb .. takpe lah beb . aku dah mintak maaf kat kaw then kaw tak kata ape .. takpe lah .. janji aku dah maafkan salah dan silap kaw jika ada .. aku juga berharap begitu .. dan aku sedih sangat bila hari terakhir aku di sini aku tak dapat nak jumpa insan-insan yang aku sayang di sini .
sudah-sudah tak mahu toucing-toucing .
dan selepas itu kak wati tolong aku angkat barang bawak masuk dalam kereta aku pulak nak ke pejabat untuk uruskan hal keluar hostel pulak .. ape salahnye kite masuk dengan baik kite keluar jugak dengan baik kan ? perlu ke nak lari ? kalau lari pun buat susah diri kita jugak kan (kalau die kejar macam mana ) . sampai cafe aku bertemu sama mummy , kak rock and akak berdua tu .. dah besar rupanye anak kak rock tu kalau dulu mase aku masih tinggal kat sana kak rock baru lepas bersalin .. comel anak kak rock ..
then aku masuk ke office , tapi malang nye dalam office ada pulak parents (sape lah pulak buat hal ni suka nak menyusahkan emak dia) .. sementara aku menunggu tu aku lepak-lepak kat cafe dulu .. tibe-tibe ada satu hamba allah ini macam aku kenal dia menuju ke arah cafe .. sah memang aku kenal .. nama nye anip . (my junior lahh sangattt) walaupun aku baru jumpa budak ni sekali tapi serius aku senang rapat dengan dia . maybe jugak dia jenis yang tak sombong+sempoi. kami berborak . dan dia jugak akan berhenti kolej dan ambil tawaran ijazah daripada uitm shah alam . tahniah bro . kaw memang terbaik lah (orang pandai macam dia senang lah nak masuk mana-mana kan) . aku berbangga dengan kejayaan kaw . aku harapp kaw sentiase berjaya di sana nanti .. insyallah . aku kan senior yang jahat dan suruh anip belanje aku makan(sumpah tipuu) tapi aku tak nak makan kat cafe nak makan kat mcD .. anip kata aku memilih .. aku gelakkan sahaja .. aduhai .. lama dah tunggu warden ni . aku just nak ambil surat je bukan nak jumpa dia pon . takpe lah aku redah je masuk bilek dia .. then ambik surat kat dia .. isi borang tu .. then Mr babah call .. aku tak angkat then tinggalkan hp pada anip dan larik ke Mr baba (tujuan aku buat macam tu pun sebab taknak bagi anip balik bilik ssorry nip) ... ke kereta then mintak sign babah . dan pulang semula ke office untuk pulangkan surat tu .. serius sungguh lemah rase hati ni nak pulangkan surat tu .. tapi aku terpakse .. sebab dah buat keputusan kann .. ya allah sedihnya rase .. kau tenangkan lah hati ku ini ya allah .. :( ..
then lepas hantar borang sedihnya rase .. jumpe mummy , kak rock dan akk berdua tu . dan last sekali jumpe bibik dan pak sudin .. serius kali ni terasa nak nagis .. lagi-lagi bila bibik tanye "fikri dah tak nak datang lagi ke ? " aku hanye mampu tersenyum je . padahal dalam hati aku menangis dah .. sebelum balik aku bersalaman dengan pak sudin dan bibik dan aku meminta maaf daripada mereka " bibik , pak sudin fikri mintak maaf jikalau fikri ada buat apa-apa salah dan silap pada bibik dan pak sudin maafkan fikri yea " tapi tu air mata aku dah berlinang .. ya allah aku tak mampu nak laluinya .. ya allah ya tuhan ku kau tabahkan lah hatiku ini . ya allah aku berharap agar satu hari nanti aku dapat berjumpa dengan mereka lagi . sungguh berat kaki aku melangkah ke gate luar .. kerana di sini lah aku belajar menjadi orang . di sini lah aku belajar untuk hidup berdikari . dan di sinilah aku belajar erti kesusahan . macam-macam kenangan manis & pahit aku di sini .. aku akan sentiase semat kan dalam hati ku ini .
balik dari hostel aku cerita pada seorang teman kelas aku yang aku dah keluar hostel dan berhenti kolej dan katanya :
"f**k no.. jgn la..
still belajar la whei.
perjuangan belum selesai
kuar ostel aku ley trima
berenti belajar..
itu tidak adil..
:( "

insyaAllah kawan-kawan kalau bukan di iic mungkin aku akan berjaya di luar sana ..



terima kasih teman-teman
terima kasih geng bukit lela
terima kasih papa dan mama ( hostel )
terima kasih bibik dan pak sudin
terima kasih mummy , kak rock , akk dua orang tu dan suami kak rock ..
terima kasih semua warden-warden bukit lela ..
TERIMA KASIH SEMUA ..

1 comment:

hana_dealova said...

thnks to my best friend. can I cry right now? I'm serious right now! :(