Saturday, October 15, 2011

happybesday

salam satu malaysia
hari ini ( 16.10.2011) besday kakak saya nurul asyikin bt che mohd nor .. happy besday kakak yang ke __ tahun ... happy besday kakak . saya doakan kaka panjang murah rezeki .. tahun kedua kite kenal tapi langsung tak pernah celbrte sesama kan .. sedeh sangat kak ... takpe lah .. insyallah tahun depan kita celbrte sesama k ... itu pon kalau umur adik panjang yea akk . tahun ini juga maaf takde hadiah . sangat-sangat terlupa .. sory sistaa ya .. jage teddybear tu elok-elok .. mahal saya belii tu hehe.

*abaikan .. hanye pix lama ..


dan arini jugak adalah besday seorang sahabat saya .. muhd safuan sory if silap eja name yea .. wannnn .. happy besday , tahun ini takde hadiah tok kaw ... simpan lagi tak hadiah yang aku bagi kaw dlu ? gune tak hadiah tu .. ? gune kan ia taw .. nanti snap pix kaw dengan tu taw .. linduu woo nak lepak-lepak dengan kaw ... ingat tak kite lepak kat wangsa walk ? lagi terbaik mase tu baru lepas terawih kan ? siap karok lagi kann .. rinduu sangat nak buat benda-benda tu semua .. hayyun doakan wan panjang umur dan murah rezeki okayy ..


*sory curik pix satu :)

khas buat kamu berdua :
Selamat hari lahir
itu ucapan ku
terima kasih
itu ucapan mu
semoga panjang umur
doa dari kami buat mu
kau, aku dan mereka senyum dan ceria

Kek, kad dan hadiah diatas meja
menambahkan ceria dan bahagia
untuk seorang insan yang masih bernyawa
tapi kalau mati, ia sudah tidak bermakna
bersyukurlah punya peluang makan-makan tanda kesyukuran
sedangkan ramai umat manusia yang mati kebuluran
bertuahnya kita ada yang memberikan peringatan
sedang ramai manusia dalam kealpaan

Kita menghitung hari lahir, usiapun bertambah
Ada yang sedar diri makin dewasa
Ada yang insaf diri sendiri makin tua
Tapi ramai juga yang perasan,
Makin berusia makin anggun dan bertenaga katanya

Namun,
aku hanya ingin memberikan secebis peringatan
untuk mu, aku dan kalian
Dicelah-celah kek, hadiah dan ucapan
ketika menyambut ulangtahun kelahiran
anggap makan-makan pengukuh ukhuwah
hadiah tanda kasih sayang
kad tanda peringatan terkurang setahun usia yang dikurniakan


Sesungguhnya,
Tibanya hari lahir
ertinya semakin mendekati kematian
semakin mendekati kematian
ertinya semakin kurang kesempatan
merebut masa membuat amalan

Kerna itu,
ingin kuucapkan buat mu
"Selamat hari lahir wahai teman dan insan tersayang"
Ketika menerima ucapan, kenang-kenangkan amalan dan kematian.
Semoga umur yang dikurniakan membawa kerahmatan dan keselamatan.

sumber

No comments: